Regeneracja zacisków

W latach sześćdziesiątych prowadziły prym w skuterach marki Honda, wynalezione właśnie przez tę jednostkę gospodarczą. Chwilowo wypierają pozostałe grupy hamulców rowerowych, nawet sztampowe szczękowe cantilever. Na pewno największą rolę w priorytetach konsumentów odgrywa cena, bowiem zawory pneumatyczne są najtańsze. Skazą oprzyrządowania jest prędkie zużycie klocków, w następstwie tego należy wymieniać je dosyć w szeregu przypadków. Mechanizm opiera się na zacisku, złożonym z dwóch filcowych bądź gumowych klocków, odnajdującymi się prostopadle do obręczy felgi. Linka odpowiedzialna za hamowanie rozdziela się w kształcie litery V w kierunku klocków, wobec tego stąd pochodzi nazwa hamulców V-brake. Przyrządy mogą działać sprawnie jedynie i wyłącznie w wypadku, gdy parametry są przyzwoicie ustawione, a klocki wykazują wybitnie wysoką jakość. Inny rodzaj hamulca V-brake, nowszy model, różni się tym, że wspólnie z linką przypomina małą literę h. Hamulce tego rodzaju nie znajdują zastosowania w rowerach szosowych ze względu na zanadto obszerną moc, a również opory aerodynamiczne, które intensyfikują się przy jeździe na rowerze innym aniżeli MTB.